درب اتوماتیک سکشنال یا درب زیر سقفی چیست؟
۱۳۹۹/۰۱/۲۵
مزایای نصب دزدگیر اماکن چیست؟
۱۳۹۹/۰۱/۲۵
نمایش همه

نصب کرکره برقی و بررسی تجهیزات مورد نیاز جهت نصب کرکره برقی

نصب کرکره برقی یکی از کارهایی است که نیاز به تخصص و داتش زیادی دارد. اگر شما هم مایل هستید که امنیت محل کار خود را ارتقا دهید، از درب های کرکره برقی استفاده کنید. درب های کرکره برقی در مجموعه ایمن صنعت باکیفیت بالا نصب می شوند و امنیت و آرامش بیشتری را برای اماکن تجاری شما تضمین می کنند. مهم نیست که روزانه چند بار کرکره ها را باز و بسته می کنید، کرکره های برقی نصب شده،  بهینه عمل خواهند کرد.

مراحل نصب کرکره برقی :

نصب پروفیل درب کرکره ای

نصب صفحه پلیت درب های برقی با موتور توبولار

نصب شفت کرکره برقی

نصب تیغه های درب روی شفت کرکره برقی

نصب ریل کرکره برقی و تنظیمات نهایی آن

نصب برد و ریموت کرکره برقی

 

نصب پروفیل در کرکره برقی چگونه است؟

ابتدا پروفیل را جای ریل قبلی قرار می دهیم و با استفاده از تراز آن را شاغول میکنیم. توجه داشته باشید که این مرحله بسیار مهم است و باید با دقت کامل انجام شود. صورت پروفیل دقیقا باید به سمت پروفیل روبه رویی باشد. بعد از جاگذاری دقیق پروفیل و شاغول کردن آن، یک نفر پروفیل را باید سفت نگه دارد و نفر دیگر پروفیل را به ستون جوش دهد.

نصب صفحه پلیت درب های برقی چگونه است؟

بعد از اینکه هر دو پروفیل را سر جای خود و با فاصله ی مناسب جوشکاری کردیم در مرحله بعدی در موتور های توبولار این صفحه دو پلیت ساده است که روی آن شیارهای نواری برای کنترل و تنظیم فاصله کرکره تا مرکز شفت وجود دارد. در موتور های ساید دو صفحه در پک نصب موتور کرکره ساید وجود دارد. یکی صفحه بزرگتر که زنجیر گیربکس روی آن قرار دارد و دیگری صفحه نصب موتور کرکره ساید کوچکتر که بلبرینگ انتهای دیگر درام روی آن قرار می گیرد.

برای این مرحله ارتفاعی که می خواهیم درب کرکره ای اتوماتیک در آن ارتفاع نصب شود مشخص می کنیم و با استفاده از شیلنگ تراز یا تراز لیزری این اندازه را به سمت دیگر کرکره منتقل میکنیم. با این روش مرکز صفحه پلیت ها در یک ارتفاع قرار می گیرند و در این مرحله به تراز بودن کرکره برقی دقت کنید.

نصب کرکره برقی

نصب شفت در کرکره برقی چگونه است؟

برای نصب شفت کرکره برقی، اول بین دو خورشیدی را دقیق اندازه گیری میکنیم و لوله را برش میدهیم. بعد موتور توبولار را یک طرف لوله جا میزنیم که در مراحل بعدی آموزش تصویر نصب کرکره برقی توضیح بیشتر را ارائه خواهیم نمود. حدود ۴٠ سانتی‌متر موتور توبولار را وارد لوله میکنیم. سپس آدابتور را هم داخل لوله جا میزنیم تا بوسیله ی میخ  پرچ به لوله اتصال داده شود و چهار یا پنچ سوراخ ایجاد میکنیم تا کار پرچ کردن را انجام دهیم و توجه کنید برروی شیار ها این سوراخ ها را ایجاد نکنید.

اگر از سیستم توبولار استفاده می کنیم ابزاری به نام ستاره ای همراه پک وجود دارد که آن را روی صفحه پلیت پیچ می کنیم ، سپس انتهای موتور را وارد ستاره ای کرده و خار آن را متصل می کنیم در سمت دیگر پیچ های یاتاقان را روی صفحه پلیت می بندیم در سیستم ساید به جای یاتاقان از بلبرینگ استفاده می شود که جای آن روی صفحه پلیت تعبیه شده است

نصب تیغه های درب روی شفت چگونه انجام می شود؟

تیغه های داخل پک معمولا در دسته های ۵ تایی هستند یکی از دسته ها را که می خواهیم بالای کرکره قرار بگیرد روی درام پیچ می کنیم توجه کنید که اگر از تیغه های قوس دار استفاده می کنید انحنای تیغه ها روی درام قرار بگیرد تا به راحتی دور آن رول شوند حداقل ۳ یا ۴ تیغه روی درام قرار می گیرند و این اندازه ها باید قبلا در نظر گرفته شده باشد تیغه ها را با پیچ به درام متصل می کنیم.

برای نصب تیغه کرکره برقی، دو نفر سر تیغه را بالا می بریم و روی شفت سوار می کنیم. برای اتصال تیغه کرکره برقی به شفت از پیچ سر مته دار استفاده می شود. البته باید حواستان باشد که تیغه دقیقا وسط شفت قرار بگیرد و فاصله ی بادخور از دو طرف را داشته باشد. تقریبا برای هر متر از عرض کرکره ٢ عدد پیچ کفایت می کند.

نصب ریل کرکره برقی چگونه انجام می شود؟

پس از نصب تیغه ها برروی کرکره برقی نوبت به نصب ریل کرکره برقی می رسد. ریل را به ارتفاع زمین تا دور رول برش می زنیم سپس برای اینکه ورود و خروج تیغه ها به درون ریل به آرامی انجام شود شکافی در ۱۰ سانتی متری یک لبه ی ریل ایجاد می کنیم و آن را به سمتی که رول قرار دارد خم می کنیم ریل ها را در جای خود قرار داده و به پروفیل آهن پیچ می کنیم پس از نصب ریل موتور کرکره را در جهت باز شدن روشن می کنیم و تیغه های کرکره را به سمت ورودی ریل هدایت می کنیم.

اجازه می دهیم تا کرکره تا رسیدن به زمین باز شود سوئیچ های قطع کننده موتور که حالا نقش تنظیم ارتفاع باز و بست کرکره را بر عهده دارند تنظیم می کنیم وقتی که کرکره به زمین رسید موتور را طوری تنظیم کنید که نیم دور اضافه باز شود تا در هنگام بسته بودن کرکره فشاری روی موتور نباشد ، این کار باعث بالا رفتن طول عمر موتور کرکره می شود.

نصب کرکره برقی

نصب برد و ریموت در کرکره برقی چگونه انجام می شود؟

آخرین مرحله برای تکمیل نصب کرکره برقی درواقع نصب برد و ریموت در کرکره برقی می باشد. ست کردن ریموت کرکره برقی از طریق ۲ مرحله قابل انجام است. برای پاک کردن حافظه ریسیور یا Reset کردن آن و همچنین تعریف ریموت کنترل به برد کرکره از این دکمه استفاده می شود انجام این مراحل به شرح زیر می باشد. Reset کردن ریسیور : برای پاک کردن حافظه ریسیور دکمه LERN را به مدت ۱۰ ثانیه فشرده نگه دارید در این زمان LED شروع به چشمک زدن می کند.

پس از طی زمان ۱۰ ثانیه LED از حالت چشمک زن به ثابت تغییر وضعیت می دهد به معنی این است که حافظه ریسیور پاک شده است. تعریف کردن ریموت کنترل از طریق دکمه LERN را فشار دهید. بلافاصله دکمه ریموت را فشار دهید تمامی این مراحل تنها ۲ الی ۴ ثانیه زمان لازم دارد. پس از چشمک زدن LED به معنی تایید کد گرفتن ریموت هر دو دکمه را رها کنید.

  1. کد دهی از طریق کلید لرن بر روی برد درب
  2. کد دهی ریموت از طریق دیپ سویچ های ریموت و برد

تجهیزات مورد نیاز برای نصب کرکره برقی :

  • تیغه کرکره برقی
  • شفت کرکره برقی
  • ریل، مویی و کپس
  • موتور کرکره برقی
  • ups کرکره برقی
  • صفحه پلیت
  • رسیور
  • سیم و کابل
  • ورق آهنی
  • دستگاه جوش
  • ابزار های مورد نیاز مانند آچار، انبر و سیم چین و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *