نصب کرکره برقی پنجره – نصب درب کرکره ای پنجره
۱۳۹۹/۰۳/۰۳
جاقفلی کرکره برقی – بررسی ویژگی ها و مزایای جاقفلی کرکره اتوماتیک
۱۳۹۹/۰۳/۰۳
نمایش همه

نصب انواع دوربین مداربسته در منزل و اماکن تجاری

مجموعه ایمن صنعت آماده خدمت رسانی در خصوص تولید، راه‌اندازی و نصب انواع دوربین مداربسته می باشد.نصب دوربین مداربسته در منزل ،مغازه، اماکن تجاری، اماکن اداری و … موجب افزایش سطح امنیت شده و این امر نیز باعث می‌شود فرد با خاطری آسوده هنگام سفر و دوری از محل مورد نظر خود، به مشاهده و بررسی تصاویر ضبط شده توسط دوربین های مداربسته و ذخیره شده روی دستگاه DVR (با استفاده از تکنولوژی انتقال تصویر) بپردازد.

دوربین مداربسته چیست؟

دوربین مداربسته به انگلیسی CCTV یا Closed Circuit Television می‌باشد. همانطور‌که از ترجمه کلمه به کلمه عبارت CCTV پیداست، انگلیسی‌زبانان به این نوع سیستم نظارت تصویری “تلویزیون مداربسته” می‌گویند. ولی ما فارسی‌ زبانان این نوع سیستم‌ های امنیتی را با نام دوربین مداربسته می‌ شناسیم. دوربین عنصر مهم یک سیستم حفاظتی و نظارت تصویری می‌باشد. سیستم‌های نظارت تصویری معمولا شامل دوربین، دستگاه ضبط و غیره هستند. وظیفه اصلی دوربین مداربسته دریافت تصویر محیط و ارسال آن برای دستگاه ضبط (DVR یا NVR) جهت ضبط و ذخیره‌سازی می‌ باشد.

دوربین مداربسته به کلیه دوربین هایی اطلاق می گردد که در محل خود ثابت بوده و تصاویر را به یک یا چند محل ارسال می کنند. از آنجا که اغلب این دوربین ها در حفاظت، نظارت و سیستم های مانیتورینگ امنیت بکار می رود این واژه بیشتر به همین حیطه بر می گردد اما معنی فنی آن حتی دوربین های ویدیو تلفن و کنفرانس را نیز دربر می گیرد.

 

نصب دوربین مداربسته

نصب دوربین مداربسته

انواع دوربین های مداربسته :

انواع دوربین از نظر نوع سیگنال

  • دوربین های آنالوگ
  • دوربین های ip (آی پی تحت شبکه)
  • دوربین های دو منظوره

انواع دوربین از نظر نوع ظاهر و کاربرد

  • دوربین های دام dome
  • دوربین های مینیاتوری
  • دوربین های صنعتی
  • دوربین های مادون قرمز ir
  • دوربین های اسپید دام یا چرخشی

نصب انواع دوربین های مداربسته در منزل :

نصب دوربین مداربسته در منزل موجب افزایش سطح امنیت شده و این امر نیز باعث می‌شود فرد با خاطری آسوده هنگام سفر و دوری از خانه، به مشاهده و بررسی تصاویر ضبط شده توسط دوربین های مداربسته و ذخیره شده روی دستگاه DVR (با استفاده از تکنولوژی انتقال تصویر) بپردازد.

مهم ترین جنبه نصب سیستم دوربین مداربسته انتخاب نقاط مناسب دوربین و DVR برای به حداکثر رساندن پوشش دوربین و به حداقل رساندن طول کابل که به نوبه خود باعث کاهش تلفات خط می شود که بر کیفیت فیلم تأثیر می گذارد. برای فضای داخلی گوشه ای از اتاق را انتخاب کنید که بیشتر نقاط ورود به اتاق قابل مشاهده باشد. یک پریز برق نیز باید در مجاورت باشد. برای بیرون از منزل مکان بالاتری را انتخاب کنید که در را پوشش می دهد روی پنجره ها، گاراژها و … همچنین نقاط بالاتر از ۱۰ طبقه را انتخاب کنید تا به راحتی خراب نشود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *