انواع درب اتوماتیک شیشه ای و بررسی مزیت های آن
۱۳۹۸/۱۲/۲۶
جک درب پارکینگ چیست ؟
۱۳۹۸/۱۲/۲۶
نمایش همه

راه بند چیست و انواع راه بند

به تجهیزاتی که به صورت افقی بر روی یک پایه قرار داشته و یک ارتفاع مشخصی از زمین دارد راه بند گفته می شود از آن برای مسیر ورودی مکان های مختلف استفاده می شود. راهبند ها تجهیزاتی هستند که در مکان های پر تردد مثل مسیر های ورودی کارخانجات، مجتمع های مسکونی، پالایشگاه ها، عوارضی ها و پارکینگ های عمومی کاربرد دارند. شما می توانید جهت سفارش و یا نصب راه بند می توانید برروی لینک کلیک کنید . تقسیم بندی کلی راه بند به دو صورت زیر می باشد:

  • سیستم محرکه داخلی
  • از نظر نوع کارکرد و قابلیت
راه بند

راه بند

راه بند از نظر نوع کارکرد یا باز گشایی و انسداد مسیر به دو نوع راه بند اهرمی و راهبند ستونی تقسیم می شوند.

راه بند اهرمی چیست؟

راهبند اهرمی معمول ترین، رایج ترین و ارزان ترین نوع راه بند است و به این ترتیب عمل می کند که یک کابینت به ارتفاع حدود ۱ متر روی زمین به صورت عمود نصب شده و یک اهرم به طول های گوناگون از ۲ متر تا ۸ متر مسیر عبور و مرور خودروها را کنترل میکند. راهبند های اهرمی جزو با سابقه ترین نوع راهبند ها میباشد که در گذشته به  صورت دستی برای مکان هایی چون تقاطع خیابان ها با ریل های قطار استفاده میشد. با گذشت زمان و پیشرفت فناوری، راهبند های اهرمی دستی، به راهبند های اهرمی اتوماتیک تغییر کردند تا با عملکرد خود نظم و ایمنی و امنیت را ایجاد کند.

راه بند های اهرمی اتوماتیک از رایج ترین و پرمصرف ترین نوع راهبند ها می باشد که دلیل این موضوع را میتوان ایمنی بی نظیر و عملکرد بی نقص آن دانست. راه بند های اتوماتیک اهرمی در مقایسه با راه بند های اهرمی دستی تغیرات بسیار زیادی به خود دیده که اکنون برخی از این ویژگی ها را مورد برسی قرار میدهیم. یکی از مهم ترین مزایای راه بند های جدید اهرمی به کار گرفتن فناوری اتوماتیک میباشد و با وجود این فناوری فرایند بالا و پایین شدن بازوی متحرک با استفاده از ریموت صورت میگیرد.

این ویژگی سبب راحتی و رفاه نگهبانان و مسؤلین راه بند نسبت به گذشته شده است. از دیگر خصوصیات این راه بند دارا بودن سنسور و سیستم های پیشرفته برای ارتقا دادن ایمنی و عملکردی دقیق تر است. مانند وجود دوربین های مدار بسته بر روی راهبند برای نظارت دقیق تر بر رفت و آمد ها و استفاده از سیستم هایی چون سیستم ضد برخورد که برای افزایش ایمنی افراد و وسایل نقلیه استفاده می شود.

راه بند اهرمی

راه بند اهرمی

راه بند ستونی یا بولارد چیست؟

راهبند ستونی یا بولارد یکی از انواع راه بند ها می باشد که به آن راهبند ضد تروریستی نیز میگویند، راه بندها در شکل های مختلفی در بازار وجود دارد که بر اساس نیاز خریداری می شود مثلا برای مکان هایی که عرض ورودی بلند است از راه بندهایی با بوم بزرگ و یا راه بند زنجیری خریداری استفاده می کنند و یا در مکان هایی که ورودی کوچکی دارند از راهبند های با بوم کوتاه استفاده میشود و یا اگر ورودی ساختمان خیلی عریض و پهن باشد

باید از دو عدد راه بند استفاده کرد که یکی در سمت چپ و دیگری در سمت راست نصب میشود و همزمان با یکدیگر توسط یک ریموت کنترل میشوند و بالا میروند.

راه بند ستونی جهت مسدود کردن مسیر خودروهای با تردد غیر مجاز بدون محدود کردن تردد افراد با ایمنی و کلاس حفاظتی فوق العاده بالا طراحی و تولید شده است . این نوع راه بند بولارد به صورت استوانه ای داخل سطح زمین قرار می گیرد که به کمک سیستم محرک هیدرولیک به سمت بالا و پایین حرکت می کند.

این راه بند ستونی به سفارش مشتریان محترم با ابعاد و مشخصات مورد نظر تولید میگردد. دارای طول، عرض و همچنین ضخامت ورق برخورد راه بند بولارد قابل انتخاب است. در زیر به برخی از ویژگی های راه بند های ستونی می پردازیم :

به راحتی شکسته نمی شوند.

در مقابل خودرو سواری مقاوم می باشند.

جهت رعایت مسائل امنیتی این نوع راه بندها بسیار مناسبند.

جنس این نوع راه بندها معمولا از فولاد می باشد.

راه بند ستونی

راه بند ستونی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *